question-inverted

Hjälp och vanliga frågor

Vi har sammanställt de vanligaste frågorna och svaren, sorterade efter ämne.

Innehåll

Du hittar inte svaret på din fråga här? Inga problem, kontakta oss så hjälper vi dig personligen:

Företag

Du hittar våra allmänna villkor här.
Läs allt om vår historia, vår filosofi och våra mål i vår företagsprofil.
visunext är en av de största köparna av projektorer i Tyskland. Genom ett gott samarbete med många tillverkare och genom bulkköp förkortar vi handelsfaserna till ett minimum. Denna situation ger oss möjlighet att kombinera konkurrenskraftiga priser med förstklassig service.
Använd vårt kontaktformulär för att kontakta oss via e-post eller för att skicka en begäran om återkallelse. Du kan också kontakta våra kundrådgivare direkt.

Rådgivning

I princip kan våra rådgivare ge dig kompetent rådgivning via e-post och telefon. Men om du är ute efter personlig kontakt erbjuder alla våra rådgivare också möten. Tillsammans med dig planerar vi ditt projekt direkt på plats i Emsdetten. Passa på att ta en titt på de enheter som finns i lager!
Våra utbildade rådgivare är väl förtrogna med produkterna. De deltar regelbundet i produktutbildningar hos olika tillverkare för att kunna ge dig så kompetent rådgivning som möjligt. Vår erfarenhet sträcker sig från att installera en billig hemmabio till komplex mediekontroll i konferensrum. Vårt företag har under de senaste åren hjälpt över 100 000 kunder att hitta den perfekta projektionslösningen.

Säkerhet och dataskydd

Vi vidtar alla nödvändiga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter från förlust och missbruk. Dina uppgifter lagras till exempel i en säker driftsmiljö som inte är tillgänglig för allmänheten. I vissa fall krypteras dina personuppgifter under överföringen med hjälp av så kallad Secure Socket Layer-teknik (SSL). Detta innebär att kommunikationen mellan din dator och våra servrar sker med hjälp av en erkänd krypteringsmetod om din webbläsare stöder SSL. Vi använder de uppgifter du lämnar för att uppfylla och behandla din beställning.
Dina avtalsuppgifter kommer att lagras. Om du har skapat ett kundkonto hos oss kan du också se dina uppgifter och beställningar. Detta är inte möjligt vid köp med ett gästkonto. Om du har angett en e-postadress kommer villkoren att skickas till dig via e-post.
Information om datainsamling finns i vårt avsnitt om dataskydd.

Betalningsalternativ

Ja, du kan betala med ditt Visa- eller MasterCard-kreditkort.
Vi levererar endast till offentliga institutioner och företag som vi känner till på uppdrag. Om du är en offentlig institution eller ett offentligt företag, vänligen skicka oss din officiella beställning per fax, post eller som PDF-fil. 
Vi beviljar dig gärna betalning på konto. Vi behöver bara en skriftlig beställning med ditt brevhuvud, stämpel och underskrift. I detta fall tar vi emot din beställning per post, fax eller PDF-dokument. Betalning på konto är inte möjlig för nya kunder via den automatiska beställningsprocessen i webbutiken.

Utbyte/återkallelse

Även efter att garantiperioden har löpt ut finns vi där för dig med hjälp och råd. Vi bedömer gärna i förväg per telefon om en reparation är ekonomiskt lönsam. I så fall ger vi dig gärna en kostnadsberäkning i samarbete med en auktoriserad reparationsverkstad.
Om du inte är nöjd med en vara har du som privatperson enligt §13 BGB (tysk civillag) en ångerrätt på 14 dagar. Denna rätt gäller inte om du ingår köpeavtalet i vår butik. Då har du dock möjlighet att testa produkten på plats. Om du är en näringsidkare, ett företag eller en offentlig institution och vill returnera en vara har du ingen lagstadgad ångerrätt. I det här fallet ber vi dig kontakta oss. Vi kommer då att granska din returförfrågan individuellt och avgöra om en goodwillretur är möjlig. Du hittar ytterligare information i ångerrätten.
För att utöva din ångerrätt måste du informera oss om ditt beslut att frånträda avtalet genom en tydlig förklaring (t.ex. ett brev som skickas med post, fax eller e-post). Alternativt kan du använda vårt formulär för uppsägning, men detta är inte ett obligatoriskt krav för att effektivt utöva din rätt till uppsägning.
Beroende på typ av retur gäller olika handläggningstider. Det är inte möjligt att ge ett generellt svar. En personlig kontaktperson hjälper dig dock med handläggningen och försäkrar dig om snabbast möjliga handläggning. Under hela processen kan du fråga oss om statusen och den förväntade återstående tiden för din reklamation. Om det är nödvändigt att kalla tillverkaren för reparation garanterar vi snabbast möjliga behandling genom våra nära partnerskap. Vi ber om förståelse för att det i exceptionella situationer kan förekomma förseningar (t.ex. upphandling av reservdelar).

Logistik/försändelser

Det är inte möjligt att ange ett tidsfönster. Leverantörerna av frakttjänster planerar leveransen i sin egen ruttplanering, som vi inte har något inflytande över. Leveranserna sker i allmänhet från måndag till fredag.
Alla produkter i vår butik har en tillgänglighet. Lagernivån visas i realtid. Det innebär att varje produkt som är markerad som lagerförd faktiskt är tillgänglig för dig direkt från vårt lager på plats. Dessa produkter är redo för dig att skickas inom några timmar och kommer att skickas samma dag om din beställning avslutas före kl. 15.00. Om en produkt inte finns i lager anger vi i butiken leveranstiden från vår leverantör till oss. Trots intensiva leverantörsrelationer kan dessa i sällsynta fall avvika. När en beställning har lämnat vår logistik är den ungefärliga leveranstiden 1-3 dagar. TNT-paket levereras till dig i hela Tyskland nästa arbetsdag senast kl. 14.00.
Kein Problem! Unsere Frachtpartner UPS und TNT hinterlassen Ihnen eine Nachricht. Vereinbaren Sie ganz bequem eine zweite Zustellung mit der Spedition. Zudem können Sie eine neue Lieferadresse in Ihrer Stadt bestimmen. Erst nach drei gescheiterten Anlieferversuchen wird das Paket wieder an uns übergeben.
Våra logistikpartners för leverans av din beställning är vanligtvis UPS och TNT. Vi förbehåller oss rätten att i undantagsfall använda andra partners för leverans.
Så snart dina varor har skickats med UPS från vårt lager får du ett e-postmeddelande med motsvarande spårningsnummer. På så sätt kan du bekvämt spåra försändelsen online och är alltid uppdaterad. Om varorna skickas med andra transportörer får du endast en fraktförklaring. Vi skickar ändå gärna spårningsnumret per e-post till dig på begäran.
Vi erbjuder för närvarande inte möjligheten att skicka till packstationer. Vi levererar gärna din beställning till en annan leveransadress. Om detta inte är möjligt för dig skickar vi på begäran varorna till UPS- eller TNT-depåer i din närhet.
Du kan naturligtvis ange en leveransadress som skiljer sig från faktureringsadressen. Detta är möjligt direkt i beställningsprocessen.
Med vår egen logistikavdelning hjälper vi dig gärna på ett flexibelt sätt om du vill att det ska gå snabbare. Vi ordnar gärna express- eller lördagsleveranser åt dig mot en extra kostnad. För att undvika onödig tidsspillan ber vi dig kontakta oss per telefon.
Om transportskador inträffar i sällsynta fall kommer du naturligtvis inte att drabbas av några nackdelar. Speditörerna är ansvariga för alla transportskador. Var uppmärksam på uppenbara skador vid mottagandet och gör en anteckning om detta till transportören. För att reglera skadan bör du omedelbart kontakta oss.
Tobias Berg och Oliver Stenzel - kontaktpersoner inom inköp och försäljning - skriver på glasrutan

Har du fortfarande öppna frågor?

Vi ger dig också gärna personlig rådgivning - vi ser fram emot ditt samtal eller e-postmeddelande! Om du vill att vi ska ringa upp dig kostnadsfritt, lämna dina kontaktuppgifter till oss nu.