4 287,00 kr*
- Upplösning 1920 x 1200 WUXGA
- Diagonale 24"
- Panel Teknologi IPS
- Bildrepetitionsfrekvens 75Hz
Produktinformation
ASUS ProArt Display PA248CNV Professional Monitor - 24,1 tum, IPS, 16:10, WUXGA (1920 x 1200), 100 % sRGB, 100 % Rec.709, Färgnoggrannhet ΔE < 2, Calman-verifiering, USB-C-dockning, RJ45, 75 Hz, HDR-10, ergonomiskt stativ
- 24,1-tums 16:10 WUXGA-skärm (1920 x 1200) med IPS-display och ramlös design
- Internationell färgstandard 100 % sRGB och 100 % Rec. 709 utökad färgrymd
- Calman verifierad med fabrikskalibrering för utmärkt Delta E < 2-färgprecision
- Utäckande anslutningsmöjligheter inklusive DP via USB-C™ med 90W Power Delivery, DisplayPort-koppling, HDMI, USB-hubb och RJ45 LAN-port för ultimat flexibilitet
- 75Hz uppdateringsfrekvens och Adaptive Sync-teknik (48~75Hz) för animerat innehåll med snabb handling och utan att skärmen slitsar
- VESA-väggfäste och ergonomisk design med lutning, Sväng-, lutnings- och höjdjustering för en bekväm visningsupplevelse ProArt Display PA248CNV är en 31,5-tums bildskärm som är utformad speciellt för att uppfylla behoven hos kreativa yrkesverksamma, från foto- och videoredigering till grafisk design. ProArt Display PA248CNV är fabrikskalibrerad och Calman-godkänd för att säkerställa utmärkt färgprecision (∆E < 2). Den erbjuder också industristandard 100 % sRGB / Rec. 709 färgrymdstäckning. Den integrerade USB-C-porten stöder dataöverföring, videosignaler och 90 W strömförsörjning via en enda kabel. RJ45-kontakten ger en praktisk och stabil nätverkslösning och håller skrivbordet snyggt. PA248CNV gör det enkelt för dig att snabbt, enkelt och exakt uppnå det utseende du vill ha.
Riktiga färger, direkt från fabriken
Färgproffs är beroende av färgprecisa skärmar för att se till att deras skapelser ser ut precis som de ska. ProArt PA248CNV-skärmen är fabrikskalibrerad och Calman-testad för att säkerställa branschledande färgprecision. Varje ProArt-skärm genomgår rigorösa och noggranna tester för att säkerställa en mer konsekvent färggradering. Som Pro-användare kan du vara säker på exakta färger när du tittar på och skapar innehåll.
Snabbt justera färgomfånget
Den exklusiva ProArt-förinställningen från ASUS erbjuder flera lägen för snabb justering av färgomfånget. Oavsett om du färgkorrigerar, videoredigerar eller fotoredigerar kan du enkelt växla mellan dem för att passa dina behov.
En USB-C-port för allt
USB-C-porten möjliggör supersnabba dataöverföringar, DisplayPort-anslutning och en 90-watts strömförsörjning för laddning av enheter via bara en USB-C-kabel. Monitorn fungerar också som en USB-hubb: alla enheter som är anslutna till USB-portarna har tillgång till andra kringutrustning som är anslutna till de andra USB-portarna.
USB-C Docking
Förutom en USB-C-port har ProArt Display PA248CNV HDMI- och DisplayPort-ingång och -utgång, en USB-hubb och en RJ45-port - så den är kompatibel med ett brett utbud av enheter. ProArt Display PA248CNV har även en RJ45 Ethernet-port för att ge anslutna enheter en stabil internetanslutning.
Visa illustrationer i originalstorlek
Spara tid och arbeta smartare med ASUS QuickFit Virtual Scale. Denna smarta funktion lägger över ett rutnät på skärmen så att du kan justera och förhandsgranska dokument i deras verkliga storlek innan du skriver ut dem.
ASUS Ultra-Low Blue Light-teknik
Den exklusiva ASUS Ultra-Low Blue Light-tekniken skyddar dig från utsläpp av blått ljus som kan påverka din syn. Filtret är bekvämt åtkomligt via OSD-menyn och erbjuder intuitiv, flexibel användning med oändliga inställningar (0 till max).
ASUS Flicker-Free Technology
ASUS Flicker-Free Technology ger en bekvämare visningsupplevelse och arbetsmiljö genom att reducera flimmer på skärmen för att minimera ansträngda ögon, huvudvärk och trötthet i ögonen när du sitter framför skärmen under långa perioder.
Ergonomiskt stativ för optimal komfort
Med sitt ergonomiska stativ som kan lutas, svängas, vridas och justeras i höjdled ger ProArt-skärmarna en bekväm visning och visningsupplevelse. Möjligheten att rotera skärmen 90 grader med eller moturs för att använda den i stående läge är praktisk när du arbetar med långa dokument, kodar eller surfar på webbplatser. Dessutom kan skärmen tack vare den snabbkopplingsbara basen enkelt fästas via det integrerade VESA-väggfästet - utan skruvar, med andra ord, på några sekunder!
Teknisk data
Namn | Asus ProArt PA248CNV 24" IPS Monitor, 1920 x 1200 WUXGA, 75Hz, 5ms |
---|---|
Artikelnummer | 1000025339 |
GTIN/EAN | 4711081782230 |
Tillverkarens artikelnummer | ProArt PA248CNV |
Modellnamn | ProArt PA248CNV |
Tillverkare | Asus |
Produkttyp | Övervaka |
Produktserie | Asus PA-serien |
Teknologi | LCD Teknologi LED: LED är en belysningsteknik. Med LED-teknik används dioder som belysningsmaterial och inte konventionella UHP-lampor. Fördelen med denna teknik är att dioderna inte använder någon glödtråd och praktiskt taget inte förbrukar någon energi. Lysdioder har dock ett mer blåaktigt färgomfång än UHP-lampor, vilket är anledningen till att bilden ofta upplevs som något kallare. Färghjul: Förutom DMD-chipet är färghjulet ett av de viktigaste kriterierna för bildgenerering i DLP-projektorer. Färghjulet roterar ständigt med extremt hög hastighet och har för närvarande 3, 4, 5 eller i vissa fall ännu fler färgsegment. Genom färghjulet delas ljuset från projektorlampan växelvis upp i de primära färgerna rött, grönt och blått praktiskt taget utan avbrott. I moderna projektorer innehåller färghjulet även vitt och ibland andra färger som cyan, magenta och gult. Med 3 segment roterar färghjulet med 3600 eller 7200 varv per minut, med 7 segment med upp till 14400 varv per minut. (4x hastighet). Varje färg som ögat uppfattar i en DLP-projektor är därför en extremt snabb sekvens av enskilda, olika färgade ljusstrålar fram till själva bearbetningen. Eftersom den här tekniken ibland inte använder alla färgpositioner i färghjulet för bilder med hög kontrast, eller eftersom de färger som krävs för färgblandning är placerade långt ifrån varandra på hjulet, känner vissa tittare igen regnbågseffekten. Denna egenskap är mer påtaglig med långsammare färghjul och lägre rotationshastigheter än med projektorer med snabbare och mer frekvent segmenterade färghjul. |
Panel Teknologi | IPS |
Upplösning | 1920 x 1200 WUXGA Upplösning Resolution: En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen. 4K: 4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K). Full HD: Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar). 1080p: 1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt. 1080i: 1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar. |
Diagonale | 24" |
Format | 16:10 Format Format: Den projicerade bilden visas i ett format (bildförhållande) som anges av projektorn. Formatet bestäms också av projektorns upplösning (se även avsnittet Upplösning). Skärmformatet väljs vanligen utifrån formatet på beamerbilden. De vanligaste formaten är 4:3, 16:9 och 16:10. |
Horisontell synvinkel | 178° Horisontell synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Vertikal synvinkel | 178° Vertikal synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Kontrast | 1 200 :1 Kontrast Kontrast: Kontrasten återspeglar graderingarna mellan den ljusaste och mörkaste punkten. Detta bestäms från vitt till grått till svart. Ju högre kontrast, desto mer exakt kan de enskilda graderingarna mellan de olika sektionerna urskiljas. I verkligheten spelar kontrasten dock bara en roll i mörka rum, eftersom ljuset motverkar kontrasten. Kontraster spelar därför en ganska underordnad roll i presentationsanordningar. Det bör också noteras att kontrasten bestäms på olika sätt beroende på tekniken. Detta resulterar ofta i mycket olika värden på papper. Svart nivå: Svartnivån anger det lägsta ljusvärdet för projektionen som uppnås när en svart bild projiceras. Ju bättre svartnivån är, desto mer betonas de mörka färgerna/svarta tonerna i bilden. |
Maximal ljusstyrka | 350 cd/m² |
Reaktionstid | 5ms |
Bildrepetitionsfrekvens | 75Hz |
VESA standard | 100 x 100 |
Ingångar | 1x 3,5mm Jack , 1x Displayport , 1x Ethernet , 1x HDMI , 1x USB-C , 4x USB-A Ingångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Funktioner | Flicker Free |
Produktbredd | 53,3 cm |
Produkthöjd | 48,9 cm |
Produktdjup | 21,1 cm |
Produktvikt | 4,4 kg |
Färg | svart |
EEK spektrum | A till G |
Energi effektivitetsklass | E |
Leveransomfattning | DisplayPort kabel , HDMI-kabel , Nätkabel , USB-C kabel |
Tillstånd | Ny |
Garantitid | 24 Månad |
Typ av garanti | införselservice Information om tjänster och stöd |
Information om tillverkarens garanti:
Här hittar du mer detaljerad information om de olika typerna av garantier. Se vår tillverkaröversikt för kontaktuppgifter och garantivillkor för motsvarande garantianspråk. De lagstadgade garantirättigheterna begränsas inte av en extra tillverkargaranti. Vårt ansvar för defekter regleras av lagen. Felrättigheter kan begäras kostnadsfritt.