13 408,00 kr*
- Upplösning 3840 x 2160 4K UHD
- Diagonale 43"
- Panel Teknologi VA
- Bildrepetitionsfrekvens 120Hz
Produktinformation
- ROG Strix XG438QR HDR Large Gaming Monitor - 109,22 cm (43 tum), 4K (3840 x 2160), 120 Hz, FreeSync™ Premium Pro, DisplayHDR™ 600, DCI-P3 90%, Shadow Boost, 10 W högtalare*2, fjärrkontroll
- 109,22 cm (43 tum) antireflex 4K-spelmonitor med 120 Hz uppdateringsfrekvens för ultrasjuk spelgrafik
- High Dynamic Range (HDR)-teknik med DisplayHDR™ 600-certifiering och professionell 90 % DCI-P3-färgrymd för exceptionell kontrast och färgåtergivning
- FreeSync™ Premium Pro ger en äkta HDR-spelupplevelse: en kombination av smidigt spelande med topprestanda och exceptionell grafik med högt dynamiskt omfång, samtidigt som latenserna alltid är minimala.
- GameFast Input-tekniken minimerar inmatningsfördröjning och möjliggör mycket snabbare överföring av rörelseinformation från slutenheten till skärmen
- Stöder både Adaptive Sync med NVIDIA GeForce-grafikkort och Freesync™ Premium med AMD-grafikkort. *Kompatibel med NVIDIA GeForce GTX-10, GTX-16, RTX-20 och nyare grafikkort.
Världens största och snabbaste 4K-spelmonitor
ROG Strix XG438QR är en HDR-spelmonitor som erbjuder den perfekta balansen mellan jämn bildåtergivning och HDR-prestanda med hög kontrast för att ge otroligt uppslukande spelupplevelse. Den har en 43-tums (109,22 cm) 4K-panel med en imponerande uppdateringsfrekvens på 120 Hz, HDR-teknik (High Dynamic Range) med 90 % professionell DCI-P3-färgrymdstäckning och exceptionell kontrast för DisplayHDR™-600-certifiering samt stöd för AMD FreeSync™ Premium Pro-teknik. ROG Strix XG438QR stöder också GameFast Input-teknik för mer responsiv kontroll utan fördröjningar, vilket förbättrar spelandet och ger dig en fördel när du tävlar med dina motståndare.
Fjärrkontroll
ROG Strix XG438QR levereras med en fjärrkontroll som gör att du enkelt kan justera skärminställningar som ljusstyrka, kontrast och videoingång.
ANTI-GLARE SCREEN
En antireflexskärm gör det lättare att se skärmens innehåll i skiftande ljusförhållanden inomhus. Resultatet är en förbättrad tittarupplevelse för videospel och filmer.
Omöjligt ljud med SONICMASTER
ROG Strix XG438QR är utrustad med två inbyggda 10 W stereohögtalare och exklusiv ASUS SonicMaster-teknik för att leverera en otrolig ljudkvalitet med ett fylligt och kraftfullt ljud.
AMD FREESYNC™ PRO PREMIUM FOR FLUID GAMEPLAY
ROG Strix XG438QR är utrustad med Freesync™ Premium Pro-teknik, som ger smörmjuka bilder med låg latenstid och ökad ljusstyrka och kontrast. Freesync™ Premium Pro ger bildbehandling med låg latens för både standard- och HDR-innehåll, vilket eliminerar inmatningsfördröjningen i samband med HDR-innehåll.
HIGH DYNAMIC RANGE (HDR) MED DCI-P3 90 % OCH DISPLAYHDR™ 600
ROG Strix XG438QR stöder HDR-teknik över ett brett spektrum av luminanser (upp till 600 cd/m²) för att ge en bredare färgskala och högre kontrast än konventionella skärmar. De extremt ljusa vita färgerna och de djupaste svarta färgerna ger en oöverträffad briljans vid visning av detaljer. ROG Strix XG438QR erbjuder också en DCI-P3 90 % färgomfång och kontrastprestanda som uppfyller kraven för DisplayHDR™-600-certifiering.
SHADOW BOOST TECHNOLOGY
ASUS Shadow Boost Technology gör mörka områden i spelvärlden mer synliga utan att överexponera ljusa områden. Detta leder inte bara till en bättre överblick, utan gör det också lättare att hitta dolda fiender i mörka hörn av kartan.
Många anslutningsmöjligheter
ROG Strix XG438QR erbjuder omfattande anslutningsmöjligheter, inklusive tre HDMI 2.0-portar och en DisplayPort-port.
ULTRA-LOW BLUE LIGHT TECHNOLOGY
ROG Strix XG438QR är utrustad med ASUS Ultra-Low Blue Light-filter, certifierade av TÜV Rheinland, för att skydda ögonen från skadligt blått ljus och förhindra trötthet. Välj mellan fyra olika filterinställningar via OSD-menyn eller med femvägsjoysticken.
Teknisk data
Namn | Asus ROG Strix XG438QR 43" VA Monitor, 3840 x 2160 4K UHD, 120Hz, 4ms |
---|---|
Artikelnummer | 1000024567 |
GTIN/EAN | 4718017940283 |
Tillverkarens artikelnummer | 90LM04U0-B02170 |
Modellnamn | ROG Strix XG438QR |
Tillverkare | Asus |
Produkttyp | Monitor |
Produktserie | Asus XG-serien |
Teknologi | LCD Teknologi LED: LED är en belysningsteknik. Med LED-teknik används dioder som belysningsmaterial och inte konventionella UHP-lampor. Fördelen med denna teknik är att dioderna inte använder någon glödtråd och praktiskt taget inte förbrukar någon energi. Lysdioder har dock ett mer blåaktigt färgomfång än UHP-lampor, vilket är anledningen till att bilden ofta upplevs som något kallare. Färghjul: Förutom DMD-chipet är färghjulet ett av de viktigaste kriterierna för bildgenerering i DLP-projektorer. Färghjulet roterar ständigt med extremt hög hastighet och har för närvarande 3, 4, 5 eller i vissa fall ännu fler färgsegment. Genom färghjulet delas ljuset från projektorlampan växelvis upp i de primära färgerna rött, grönt och blått praktiskt taget utan avbrott. I moderna projektorer innehåller färghjulet även vitt och ibland andra färger som cyan, magenta och gult. Med 3 segment roterar färghjulet med 3600 eller 7200 varv per minut, med 7 segment med upp till 14400 varv per minut. (4x hastighet). Varje färg som ögat uppfattar i en DLP-projektor är därför en extremt snabb sekvens av enskilda, olika färgade ljusstrålar fram till själva bearbetningen. Eftersom den här tekniken ibland inte använder alla färgpositioner i färghjulet för bilder med hög kontrast, eller eftersom de färger som krävs för färgblandning är placerade långt ifrån varandra på hjulet, känner vissa tittare igen regnbågseffekten. Denna egenskap är mer påtaglig med långsammare färghjul och lägre rotationshastigheter än med projektorer med snabbare och mer frekvent segmenterade färghjul. |
Panel Teknologi | VA |
Upplösning | 3840 x 2160 4K UHD Upplösning Resolution: En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen. 4K: 4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K). Full HD: Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar). 1080p: 1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt. 1080i: 1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar. |
Diagonale | 43" |
Format | 16:9 Format Format: Den projicerade bilden visas i ett format (bildförhållande) som anges av projektorn. Formatet bestäms också av projektorns upplösning (se även avsnittet Upplösning). Skärmformatet väljs vanligen utifrån formatet på beamerbilden. De vanligaste formaten är 4:3, 16:9 och 16:10. |
Horisontell synvinkel | 178° Horisontell synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Vertikal synvinkel | 178° Vertikal synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Kontrast | 4 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrasten återspeglar graderingarna mellan den ljusaste och mörkaste punkten. Detta bestäms från vitt till grått till svart. Ju högre kontrast, desto mer exakt kan de enskilda graderingarna mellan de olika sektionerna urskiljas. I verkligheten spelar kontrasten dock bara en roll i mörka rum, eftersom ljuset motverkar kontrasten. Kontraster spelar därför en ganska underordnad roll i presentationsanordningar. Det bör också noteras att kontrasten bestäms på olika sätt beroende på tekniken. Detta resulterar ofta i mycket olika värden på papper. Svart nivå: Svartnivån anger det lägsta ljusvärdet för projektionen som uppnås när en svart bild projiceras. Ju bättre svartnivån är, desto mer betonas de mörka färgerna/svarta tonerna i bilden. |
Maximal ljusstyrka | 450 cd/m² |
Reaktionstid | 4ms |
Bildrepetitionsfrekvens | 120Hz |
VESA standard | 100 x 100 |
Ingångar | 1x Displayport , 3x HDMI , 3x USB-A Ingångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Funktioner | AMD FreeSync , Flicker Free , inbyggda högtalare |
Produktbredd | 97,46 cm |
Produkthöjd | 57 cm |
Produktdjup | 7,46 cm |
Produktvikt | 14,2 kg |
Färg | svart |
EEK spektrum | A till G |
Energi effektivitetsklass | G |
Leveransomfattning | HDMI-kabel , USB kabel |
Tillstånd | Ny |
Garantitid | 24 Månad |
Typ av garanti | införselservice Information om tjänster och stöd |
Information om tillverkarens garanti:
Här hittar du mer detaljerad information om de olika typerna av garantier. Se vår tillverkaröversikt för kontaktuppgifter och garantivillkor för motsvarande garantianspråk. De lagstadgade garantirättigheterna begränsas inte av en extra tillverkargaranti. Vårt ansvar för defekter regleras av lagen. Felrättigheter kan begäras kostnadsfritt.