299 999,00 kr*
- Ljusstyrka 3 300 ANSI Lumen
- Upplösning 4096 x 2160 4K UHD
- Format 16:9
- Ljudnivå 24 dB
Produktinformation
Mer ljusstyrka och livslängd tack vare BLU-Escent-lasern
En nyckelfaktor för D-ILA-projektorns prestanda är BLU-Escent-lasern med blå laserdioder, som uppnår 3 300 lumen i DLA-NZ900 och är utformad för en livslängd på minst 20 000 driftstimmar.
Höjdpunkter:
- 3:e generationens 0,69-tums D-ILA-panel med inbyggd 4K-upplösning (4096 x 2160)
- 2:a generationens 8K/e-shiftX-teknik för bildåtergivning med 8K-upplösning
- Ny BLU-Escent laserljusenhet
- Hög ljusstyrka på 3.300 lumen för färgglada och dynamiska bilder
- Helglaslins med 65 mm diameter bestående av 17 element i 15 grupper
- Nativt kontrastförhållande på 100 000:1 ger ett dynamiskt kontrastförhållande på ∞ : 1
- 2 HDMI-ingångar (48 Gpbs, HDCP 2.3) för signaler upp till 8K60P och 4K120P
Gen2 8K/e-shiftX realiserad
bilduppspelning med 8K-upplösning
Den andra generationen av JVC:s egen 8K-upplösning
bilduppspelning med 8K-upplösning är nu möjlig. Den andra generationen av JVC:s egenutvecklade 8K/e-shiftX-teknik fördubblar upplösningen hos en 4K-signal genom att förskjuta varje bildruta med 0,5 pixlar i alla fyra riktningarna (vänster, höger, upp, ner) för att uppnå en pixelperfekt 8K-upplösning. Den nya generationen 8K-skalning förbättrar projektorns skärpeprestanda och säkerställer en otrolig detaljnivå även med 8K-källor.
Fantastisk svartnivå och hög ljusstyrka garanterar realistisk bildprojektion
Den tredje generationens 0,69-tums 4K D-ILA-chip erbjuder ett enastående kontrastförhållande som i kombination med den dynamiska laserljuskontrollen, som analyserar den inkommande videosignalen för att automatiskt justera mängden ljus som avges, kan uppnå ett dynamiskt kontrastförhållande på ∞:1 genom att stänga av ljuskällan helt i extremt mörka scener. Som ett resultat kan bilder projiceras som kommer extremt nära den mänskliga uppfattningen. Den nya algoritmen gör det också möjligt att styra lasern mer exakt för att optimera individuella bildjusteringar.
8K60p-ingång för ultrahögupplösta 8K-signaler
4K120p-ingång optimerad för videospel
De nya D-ILA-modellerna stöder högupplösta videosignaler på upp till 48 Gbps 8K60p. Genom att använda högintegrerade mikrochip av senaste design kan de enorma datavolymerna i en 8K-signal bearbetas och visas korrekt. Resultatet är detaljerade, extremt realistiska videobilder med ett fullständigt färg- och kontrastomfång. Tack vare 4K120p-ingången med low latency-läge är fördröjningstiden under bildbehandlingen så kort att optimal synkronisering av styrning, bildvisning och ljud garanteras även i 4K-spel.
2:a generationens Frame Adapt HDR för mer dynamiskt omfång och färgdjup i HDR-innehåll
Den andra generationens Frame Adapt HDR-funktion analyserar permanent den maximala ljusstyrkan för varje bild och varje enskild scen i en HDR10-film, vilket säkerställer dynamisk justering av ljusstyrka, färg och detaljskärpa i realtid. Tonmappningsalgoritmen som utvecklats av JVC har reviderats helt för att uppnå en HDR-skärm med högre färgdjup och upplösning.
Deep Black Tone Control
Den nya Deep Black Tone Control-funktionen justerar svartnivån i mörka scener i Frame Adapt HDR-läge så att nattscener ser mycket mer realistiska ut. Den här funktionen optimerar det dynamiska omfånget för de nya 4K D-ILA-enheterna och ger ett större kontrastomfång än någonsin tidigare.
HDR förbättrar drastiskt realistisk bildvisning
När det gäller att återge den rika informationen i HDR-innehåll, inklusive det enorma ljusstyrkeomfånget, utökad BT.2020-färgrymd och 10-bitars gradering, bör du lita på en av de nya D-ILA-projektorerna. De här modellerna stöder alla HDR-format, inklusive HDR10 för UHD Blu-ray och streaming, HLG för TV-sändningar och det nya HDR10+-formatet med dynamisk metadatakompatibilitet. I kombination med högre ljusflöde och större kontrast blir HDR-filmer en oförglömlig bioupplevelse.
Funktionen Frame Adapt HDR säkerställer dynamisk anpassning av HDR10-innehåll med hög bildupplösning. Den analyserar varje bildruta i HDR10-innehållet i realtid och justerar det dynamiska omfånget. Dessutom har visningen av ljusstyrkenivåer och färgdjup ökats från 12 till 18 bitar. Frame Adapt HDR garanterar en extremt exakt återgivning av alla ljusstyrkor och färgnyanser i scener med många olika ljusförhållanden.
- Funktionen Theater Optimizer, i kombination med Frame Adapt HDR, garanterar permanent optimal ljusstyrka och färgvisning i förhållande till skärmstorlek och förstärkningsfaktor. Ljusare och mer dynamiska HDR-bilder tack vare HDR Quantizer-funktionen med nytt Auto (Wide) Level-läge.
- "Auto Tone Mapping"-funktionen för optimal visning av HDR10-innehåll genom automatisk anpassning till masterdata
- Nytt FILMMAKER MODE™ för trogen återgivning enligt producentens avsikt.
- Clear Motion Drive säkerställer jämn visning av rörelser upp till 4K60P (4:4:4) och har förbättrats avsevärt när det gäller noggrannheten i kompensationen för rörliga bilder.
- ISF C3-läge (Certified Calibration Controls) för optimal kalibrering för specifika projektionsmiljöer
- 6-axligt färghanteringssystem
- Installationsläge gör att optikinställningar, pixeljustering, maskering, skärmjustering, installationssituation, keystone-korrigering, bildförhållande och anamorfiskt läge kan sparas för olika situationer.
- Den utökade färgrymden överträffar DCI P3 och ger verklighetstrogna bilder med rika färger
- DML (Display Mastering Luminance) kontrollerar bildens dynamiska omfång för optimal HDR-visning.
- Nytt bildläge "Vivid" för SDR-bilder
- Med en optisk sensor och egenutvecklad programvara kan en optimal kalibrering utföras i några enkla steg för att justera de förändringar i optiska egenskaper som orsakas av projektorns installationssituation. Autokalibrering optimerar alla väsentliga delar av bilden, inklusive färgbalans, gammaegenskaper, färgrymd och färgkontroll.
- Autokalibrering med optisk sensor
- Trådlös överföring för 3D-projektion: Trådlöst överföringssystem som tillval bestående av de batteridrivna 3D-glasögonen PK-AG3 och 3D-synksändaren PK-EM2
Teknisk data
Namn | JVC DLA-NZ900 Projektor, 4096 x 2160 4K UHD, 3 300 ANSI Lumen |
---|---|
Artikelnummer | 1000032458 |
GTIN/EAN | 4975769480119 |
Tillverkarens artikelnummer | DLA-NZ900 |
Modellnamn | DLA-NZ900 |
Objektivet ingår | Ja |
Projektionsavstånd | Standard (Long Throw) |
Tillverkare | JVC |
Produkttyp | Projektor |
Produktserie | JVC NZ9-serien |
Applikation | Installationsprojektor Applikation Projektor för ultrakort avstånd: Speciella projektorer för korta avstånd som är utrustade med ett vidvinkelobjektiv har utvecklats för användning i konferensrum och klassrum. Dessa projektorer används också vanligtvis för interaktiva whiteboards. Dessa projektorer har förmågan att projicera en stor bild från ett mycket kort avstånd. Projektorer med ultrakorta avstånd är mycket populära bland presentatörer eftersom bilden inte skyms när presentatören står framför skärmen. För det andra blir presentatören inte eller bara lite bländad av projektorn. Denna effekt kan ökas med ultrakorta projektorer som projicerar en motsvarande stor bild från ett avstånd på bara några centimeter. |
Projektortyp | D-ILA Projektortyp DLP: DLP är en projektionsteknik. Med DLP-teknik skickas ljuset genom ett roterande färghjul. De nyare DLP-strålarna har redan ökat antalet färgsegment på det roterande färghjulet från sex till upp till åtta för att uppnå bättre färgblandning. Det färgade ljuset strålar in på ett DLP-chip med mikrospeglar. Det finns en mikrospegel per pixel. Från varje enskild mikrospegel sänds en bild genom linsen till projektionsskärmen, där en bild nu visas. Regnbågseffekt: Regnbågseffekten uppstår i princip med alla 1-chip DLP-projektorer. Det är dock bara en tredjedel av alla användare som märker av denna effekt. När bilder genereras av DLP-projektorer projiceras en specifik färg i färghjulet successivt på skärmen för varje pixel och tolkas av betraktarens öga som en respektive färg med en specifik ljusstyrka/intensitet. Ju fler segment färghjulet i en DLP-projektor har och ju snabbare det roterar eller DLP-chipet styrs, desto mindre blir regnbågseffekten. Då kan man se ett blinkande av färgerna i färghjulet (rött-grönt-blått, eventuellt även andra), delvis i kompletta, även stillbilder, delvis i rörliga bilder, men framför allt i kanterna mellan ljusa och mörka bildområden. Effekten kan också observeras i bilder med hög kontrast eller mörka bilder, eller när bildinnehållet förändras snabbt, t.ex. i actionfilmer. Tittare som märker av denna effekt rapporterar bland annat från lätt huvudvärk till svår huvudvärk och yrsel. LCD: LCD (Liquid Crystal Display) är en projektionsteknik. Lampans ljus delas upp av en dikroisk spegel i de tre primära färgerna rött, grönt och blått (3LCD). Det delade ljuset filtreras av en polysilikonpanel med flytande kristaller som arbetar för varje färg. Detta ger monokroma bilder som överlagras av ett prisma för att skapa en bild på skärmen. Särskilt högkvalitativa strålare använder fyra paneler (4LCD). Med 4LCD-strålare separeras även färgen gul. Denna förstärkning framhäver gult. LCoS: LcoS är en projektionsteknik. Denna teknik använder också flytande paneler, men panelerna är inte belysta som i LCD-tekniken. Det finns speglar bakom panelerna som liknar DLP-teknik. Dessa speglar minskar avsevärt effekten av flygskärmen och ger högre kontrastvärden. Bakåtprojektion: Många projektorer lämpar sig för så kallad bakåtprojektion. För bakåtprojektion krävs en lämplig genomskinlig skärm (bakåtprojektionsskärm). För bakåtprojektion placeras projektorn bakom skärmen och motsvarande läge är aktiverat i projektormenyn. Denna funktion säkerställer att bilden speglas. Fördelen med bakåtprojektion är att bilden inte skyms i området framför skärmen när människor går framför bilden i ljuskäglan mellan projektorn och skärmen. För bakåtprojektion behövs projektorer med högre ljusflöde, eftersom mycket ljus går förlorat när det passerar genom skärmen. Eftersom skärmar med bakåtprojektionsytor har en hög förstärkningsfaktor minskar betraktningsvinkeln, så publiken bör placeras så centralt som möjligt framför skärmen. Denna typ av bakåtprojektion är särskilt populär inom evenemangsbranschen. Projektorer för korta avstånd: Speciella projektorer för korta avstånd som är utrustade med ett vidvinkelobjektiv har utvecklats för användning i konferensrum och klassrum. Dessa projektorer används också ofta i samband med interaktiva whiteboards. Kortdistansprojektorer har den egenskapen att de projicerar en stor bild från ett mycket kort avstånd. Den här funktionen är mycket populär i presentatörskretsar eftersom den å ena sidan gör att en liten del av bilden döljs när presentatören står framför skärmen. För det andra blir presentatören inte eller bara lite bländad av projektorn. Denna effekt kan ökas med ultrakorta projektorer, som projicerar en motsvarande stor bild på bara några centimeters avstånd. |
Lamptyp | Laser |
Ljusstyrka | 3 300 ANSI Lumen |
Upplösning | 4096 x 2160 4K UHD Upplösning Resolution: En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen. 4K: 4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K). Full HD: Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar). 1080p: 1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt. 1080i: 1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar. |
Format | 16:9 Format Format: Den projicerade bilden visas i ett format (bildförhållande) som anges av projektorn. Formatet bestäms också av projektorns upplösning (se även avsnittet Upplösning). Skärmformatet väljs vanligen utifrån formatet på beamerbilden. De vanligaste formaten är 4:3, 16:9 och 16:10. |
Kontrast | 150 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrasten återspeglar graderingarna mellan den ljusaste och mörkaste punkten. Detta bestäms från vitt till grått till svart. Ju högre kontrast, desto mer exakt kan de enskilda graderingarna mellan de olika sektionerna urskiljas. I verkligheten spelar kontrasten dock bara en roll i mörka rum, eftersom ljuset motverkar kontrasten. Kontraster spelar därför en ganska underordnad roll i presentationsanordningar. Det bör också noteras att kontrasten bestäms på olika sätt beroende på tekniken. Detta resulterar ofta i mycket olika värden på papper. Svart nivå: Svartnivån anger det lägsta ljusvärdet för projektionen som uppnås när en svart bild projiceras. Ju bättre svartnivån är, desto mer betonas de mörka färgerna/svarta tonerna i bilden. |
Ljudnivå | 24 dB Ljudnivå Driftsbuller: Naturligtvis producerar varje projektor ett driftsljud på grund av ventilationsfläktens kylningsfunktion. Detta anges av tillverkaren i databladet i dB (decibel). I Eco-läget är projektorerna tystare än vid normal drift på grund av den minskade effekten. Tillverkarnas specifikationer stämmer dock inte alltid överens med verkligheten, eftersom det inte finns något standardiserat mätförfarande för detta mått. Projektorerna kan därför inte jämföras exakt med hjälp av volymspecifikationen. Decibel (dB): Naturligtvis avger varje projektor ett driftsljud som orsakas av ventilationsfläktens kylfunktion. Detta anges av tillverkaren i databladet i dB (decibel). I Eco-läget är projektorerna tystare än vid normal drift på grund av den minskade effekten. Tillverkarnas specifikationer stämmer dock inte alltid överens med verkligheten, eftersom det inte finns något standardiserat mätförfarande för detta mått. Projektorerna är alltså inte exakt jämförbara enligt volymspecifikationen. Volym: Naturligtvis producerar varje projektor ett driftsljud på grund av ventilationsfläktens kylningsfunktion. Detta anges av tillverkaren i databladet i dB (decibel). I Eco-läget är projektorerna tystare än vid normal drift på grund av den minskade effekten. Tillverkarnas specifikationer stämmer dock inte alltid överens med verkligheten, eftersom det inte finns något standardiserat mätförfarande för detta mått. Projektorerna är alltså inte exakt jämförbara enligt volymspecifikationen. |
Lamplivslängd | 20 000 Timme Lamplivslängd Lampans livslängd: Lampans livslängd anges av tillverkaren en gång i normalläge och en gång i ekoläge. Beroende på vilket läge projektorn används i kan lampan ha kortare eller längre livslängd. Lampans livslängd beror dock också på hur länge den används. Ju längre en projektor är i drift, desto snabbare kan den förlora sin livslängd. Dessutom kan yttre påverkan som damm eller nikotin leda till att livslängden förkortas. För att säkerställa en längre livslängd för lampan måste enheten underhållas på lämpligt sätt. För LCD-projektorer innebär underhåll att luftfiltret bör dammsugas ofta eller bytas ut helt och hållet om det finns en motsvarande ansamling av smuts. För att underlätta för användaren erbjuder de olika tillverkarna olika garantivillkor för sina lampor. Till exempel ett år på lampan eller upp till 1000 lamptimmar, beroende på vilket som inträffar först. Detta varierar dock från tillverkare till tillverkare och kan hittas i de specifika databladen. |
Min. Projektionsavstånd | 280 cm |
Max. Projektionsavstånd | 1 380 cm |
Min. Projektionsratio | 1,35 Min. Projektionsratio Projiceringskvot: Projektionsförhållandet anger vid vilket projektionsavstånd motsvarande bildbredd uppnås. Detta värde beror på det installerade objektivet.Exempel 1 - Beräkning av avståndet: Projektionsförhållande 1,4-1,8:1 Önskad bildbredd = 300 cm Resultat: 420 - 540 cm avstånd (300 x 1,4 eller 1,8). Exempel 2 - Beräkning av möjliga bildbredder: Projektionsförhållande 1,4-1,8:1 Projektionsavstånd = 560 cm Resultat: 311 - 400 cm bildbredd (560 / 1,4 eller 1,8). |
Max. Projektionsratio | 2,75 Max. Projektionsratio Projektionskoefficient: Projektionskoefficienten anger vid vilket projektionsavstånd motsvarande bildbredd uppnås. Detta värde beror på det installerade objektivet.Exempel 1 - Beräkning av avståndet: Projektionsfaktor 1,4-1,8:1 Önskad bildbredd = 300 cm Resultat: Avstånd 420 - 540 cm (300 x 1,4 eller 1,8). Exempel 2 - Beräkning av möjliga bildbredder: Projektionsförhållande 1,4-1,8:1 Projektionsavstånd = 560 cm Resultat: 311 - 400 cm bildbredd (560 / 1,4 eller 1,8). |
Minsta Horisontell lens-shift | −43% |
Max Horisontell lens-shift | 45% |
Minsta Vertikal lens-shift | −100% |
Max. Vertikal lens-shift | 100% |
Horisontell keystone | 5% Horisontell keystone Korrigering av keystone horisontellt: Om det är möjligt bör en projektor alltid ställas ut i rät vinkel och horisontellt mot skärmen för att uppnå ett optimalt resultat. I praktiken är detta dock inte alltid möjligt. Därför är nästan alla beamers utrustade med vertikal keystone-korrigering och vissa modeller är även utrustade med horisontell keystone-korrigering. Den här funktionen kompenserar och korrigerar trapezoidal distorsion av bilden digitalt. Dessutom finns det en automatisk keystone-korrigering, vilket innebär att projektorn automatiskt känner av lutningen och justerar sig själv. Förskjutning: De flesta projektorer projicerar inte rakt fram, utan med en liten vertikal förskjutning nedåt eller uppåt (beroende på installationstyp finns det t.ex. bord- eller takinstallationer som gör denna förskjutning användbar). Denna s.k. offset kan kompenseras med hjälp av vertikal keystone-korrigering (varning: kvalitetsförlust!) eller objektivförskjutningsfunktion (optisk, förlustfri lösning) (om den finns tillgänglig på projektorn). |
Vertikal keystone | 10% |
Ingångar | 1x Ethernet , 1x RS232 , 2x HDMI Ingångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Funktioner | HDR , HDR10+ |
Produktbredd | 50 cm |
Produkthöjd | 23,4 cm |
Produktdjup | 52,8 cm |
Produktvikt | 25,3 kg |
Färg | svart |
Leveransomfattning | fjärrkontroll |
Tillstånd | Ny |
Garantitid | 24 Månad |
Typ av garanti | införselservice Information om tjänster och stöd |
Information om tillverkarens garanti:
Här hittar du mer detaljerad information om de olika typerna av garantier. Se vår tillverkaröversikt för kontaktuppgifter och garantivillkor för motsvarande garantianspråk. De lagstadgade garantirättigheterna begränsas inte av en extra tillverkargaranti. Vårt ansvar för defekter regleras av lagen. Felrättigheter kan begäras kostnadsfritt.