12 152,00 kr*
Produktinformation
Skapa en övertygande och uppslukande hybridmötesupplevelse i vilket rum som helst, oavsett storlek eller konfiguration, med den intelligenta 360°-kameran, som är utformad för att fortsätta lära sig. Tillsammans med mikrofonen och högtalaren, som också lär sig över tid, kan du se till att alla deltagare hörs tydligt, oavsett om de befinner sig i samma rum eller är anslutna på distans.
Meeting Owl 3:s optimerade Owl Intelligence System (OIS) går ett steg längre genom att tillhandahålla smartare, snabbare och mer dynamiska samarbetsfunktioner. De avancerade algoritmerna och mjukvarulösningarna möjliggör smidig integration med andra kommunikationsverktyg och erbjuder hög anpassningsbarhet för olika mötesscenarier. Kameran och mikrofonen arbetar hand i hand för att säkerställa att varje rörelse och ord i rummet fångas upp, och tekniken lär sig och anpassar sig ständigt för att ge bästa möjliga prestanda.
Upplev följande höjdpunkter:
- Full HD-upplösning med 360° synfält
- 8 rundstrålande strålformande smarta mikrofoner
- Tre integrerade högtalare för 360° täckning och klart ljud i rummet
- Koppla till flera kameror och skapa en stor bild
- Kompatibel med alla populära Konferensplattformar
Gardin för det ultimata hybrida samarbetsverktyget
Fånga allt i din miljö med en sofistikerad 360-graders kamera som inte bara fångar bilder utan också stämningen och dynamiken i rummet. Kameran arbetar tillsammans med en känslig mikrofon som exakt registrerar varje viskning, varje skratt och varje ord. Mikrofonen är kalibrerad för att fånga upp ljud från alla riktningar, vilket ger en autentisk och verklighetstrogen ljudåtergivning.Högtalaren kompletterar trion genom att ge ett klart och kraftfullt ljud som fyller alla rum med livfullhet. Den är anpassad till de specifika akustiska kraven i rummet och erbjuder därmed en skräddarsydd ljudupplevelse.
Tillsammans ger dessa tre komponenter - 360-graders kameran, mikrofonen och högtalaren - en verkligt hisnande upplevelse för alla deltagare. Oavsett om det är en konferens, ett virtuellt möte eller en livesändning kommer deltagarna att känna det som om de är fysiskt närvarande i rummet.
Integrationen av bild, ljud och rumslig upplevelse skapar en uppslukande atmosfär som bryter ner avståndsbarriärerna och skapar en verklig koppling mellan människor. Tekniken fångar inte bara vad som händer i rummet, utan också känslorna och nyanserna i kommunikationen, vilket skapar en interaktiv och engagerande upplevelse som fängslar deltagarna.
Samarbete känns mer naturligt
Enheten, som är strategiskt placerad i mitten av rummet, är utrustad med avancerad teknik som på ett intelligent sätt har förmågan att alltid zooma in på den person som talar. Genom att fokusera på den aktiva talaren skapar systemet en realistisk ansikte-mot-ansikte-upplevelse för både fysiskt närvarande och fjärranslutna deltagare.Inzoomningen styrs av sofistikerade algoritmer och sensorteknik som kan känna igen tal, gester och till och med riktningen på deltagarnas blickar. Genom att exakt analysera dessa faktorer känner systemet igen vem som talar och justerar kameran därefter. Denna automatiska justering sker sömlöst och i realtid, så deltagarna märker knappt att tekniken arbetar i bakgrunden.
Placeringen i mitten av rummet ger optimal täckning och synlighet för alla deltagare, och den intelligenta zoomfunktionen säkerställer att varje individ kan ses klart och tydligt. Detta uppmuntrar naturliga interaktioner och konversationer som om alla var i samma rum, även när man ansluter över långa avstånd.
Flexibel täckning för alla rum
Kopplingen av två Meeting Owls, de toppmoderna enheterna som är särskilt utformade för konferenser och möten, ger innovativ teknik som anpassar sig till dig och ditt utrymme. Denna intelligenta anpassningsförmåga möjliggör optimerad kommunikation och interaktion i alla miljöer, oavsett om det är i små mötesrum eller stora konferenssalar.Den sömlösa tekniken som är inbyggd i Meeting Owls känner av den specifika akustiken och rumsförhållandena och justerar kameran, mikrofonen och högtalaren därefter. Denna automatiska justering säkerställer att ljud- och videokvaliteten alltid är på högsta nivå så att alla deltagare kan se och höra tydligt.
Parkopplingen av de två enheterna möjliggör ännu mer omfattande täckning av rummet genom att arbeta tillsammans och komplettera varandra. När en person talar kan systemet känna igen vilken enhet som är bäst positionerad för att fokusera på personen och sedan styra den i enlighet med detta. Detta skapar en dynamisk och engagerande upplevelse som förmedlar det naturliga flödet av konversationer.
Den universella enheten för teamsamarbete
The Meeting Owl 3 använder en kombination av en 360-graders kamera, kraftfulla mikrofoner och intelligenta algoritmer. 360-graders kameran fångar hela rummet och möjliggör en visuell representation som inkluderar alla deltagare. Kameran kan automatiskt zooma in på den person som talar, vilket skapar en sömlös och naturlig upplevelse som uppmuntrar till interaktion.Mikrofonerna är lika sofistikerade och kan fånga upp röster från olika håll, även i ett livligt rum. De filtrerar bort bakgrundsljud och framhäver den mänskliga rösten för att möjliggöra tydliga och begripliga samtal.
De underliggande algoritmerna och programvaran är hjärtat i Meeting Owl 3, som kontinuerligt analyserar den visuella och ljudinformationen och styr hårdvaran för att passa behoven för varje möte. Detta inkluderar justering av kamera- och ljudinställningar samt integration med andra konferensverktyg.
Se hela rummet
360-graders panoramakameran, ett viktigt element i moderna videokonferenssystem, är utformad för att ge en heltäckande bild av hela rummet. Med en imponerande täckningsradie på 3 meter kan den tydligt fånga även avlägsna detaljer eller personer i ett större rum.Kameran arbetar med en hög upplösning på 1080p, vilket innebär att de bilder den levererar har en anmärkningsvärd klarhet och skärpa. Full HD-upplösningen säkerställer att varje liten detalj syns, från deltagarnas ansiktsuttryck till dokumenten på bordet.
Gör dig hörd
Mikrofonens upptagningsradie är en viktig aspekt som är utformad för att säkerställa sömlös och tydlig kommunikation under möten. Med en imponerande upptagningsradie på 5,5 meter går den här mikrofonen långt utöver normen.
Den stora räckvidden gör att den kan fånga upp röster från alla hörn av rummet, även i stora och rymliga rum där deltagarna kan vara utspridda över ett större område. Mikrofonen fångar inte bara upp de höga och tydliga rösterna, utan även tystare toner och nyanser i kommunikationen, vilket ofta kan vara viktigt för förståelse och empati i samtalet.
Förstå allt som sägs
Hör externa teammedlemmar högt och tydligt från alla delar av rummet med 360° trippelhögtalaren.Vårt Owl Intelligence System blir smartare med tiden
Bakom de dynamiska funktionerna i alla Owl Labs-enheter finns Owl Intelligence System, vår egenutvecklade AI-drivna programvara som regelbundet uppdateras för att göra samarbetet ännu mer uppslukande och inkluderande.Owl Connect
Kopplar samman flera Owl Labs-enheter för att stödja mötesrum av alla storlekar och budgetar.genom att placera kameror från 90 cm till 2 m bort från alla i rummet kan du leverera en verkligt uppslukande upplevelse till externa deltagare.utöka enkelt ljudinspelningsräckvidden till 13 m och videoinspelningsräckvidden till 9 m genom att ha två Meeting Owl 3 som arbetar tillsammans som en enhet.
Presenter Enhance
Spårar den aktiva presentatören så att fjärrdeltagare kan följa diskussionen.
Teknisk data
Namn | Owl Labs Meeting Owl 3 Premium Kamera mit 360°-Kamera, Mikrofon und Lautsprecher Konferenskamera, 1920 x 1080 Full HD, 360° |
---|---|
Artikelnummer | 1000025433 |
GTIN/EAN | 0850022203220 |
Tillverkarens artikelnummer | MTW300-2000 |
Modellnamn | Meeting Owl 3 Premium Kamera mit 360°-Kamera, Mikrofon und Lautsprecher |
Tillverkare | Owl Labs |
Produkttyp | Konferenskamera |
Applikation | Små rum Applikation Projektor för ultrakort avstånd: Speciella projektorer för korta avstånd som är utrustade med ett vidvinkelobjektiv har utvecklats för användning i konferensrum och klassrum. Dessa projektorer används också vanligtvis för interaktiva whiteboards. Dessa projektorer har förmågan att projicera en stor bild från ett mycket kort avstånd. Projektorer med ultrakorta avstånd är mycket populära bland presentatörer eftersom bilden inte skyms när presentatören står framför skärmen. För det andra blir presentatören inte eller bara lite bländad av projektorn. Denna effekt kan ökas med ultrakorta projektorer som projicerar en motsvarande stor bild från ett avstånd på bara några centimeter. |
Upplösning | 1920 x 1080 Full HD Upplösning Resolution: En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen. 4K: 4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K). Full HD: Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar). 1080p: 1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt. 1080i: 1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar. |
Fokuseringsfunktion | manuell & automatisk zoom Fokuseringsfunktion Fokus: Många projektorer är utrustade med en fokusering som säkerställer att bilden på skärmen är fokuserad. Det finns tre olika typer av fokus. Det finns manuell fokusering som ställs in för hand med hjälp av ett vridhjul. Å andra sidan finns det ett motoriserat fokus som kan justeras exakt med en knapptryckning. Det motoriserade fokuset har fördelen för takinstallationer att justeringen kan göras mycket bekvämt via fjärrkontrollen. Sist men inte minst finns autofokus, som automatiskt tar över fokuseringen med hjälp av en kamera. |
Synfält | 360° |
Ingångar | 1x USB-C Ingångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Funktioner | Microsoft Teams , Zoom |
Produktbredd | 11,1 cm |
Produkthöjd | 27,3 cm |
Produktdjup | 11,1 cm |
Produktvikt | 1,2 kg |
Färg | vit |
Tillstånd | Ny |
Garantitid | 24 Månad |
Typ av garanti | införselservice Information om tjänster och stöd |
Information om tillverkarens garanti:
Här hittar du mer detaljerad information om de olika typerna av garantier. Se vår tillverkaröversikt för kontaktuppgifter och garantivillkor för motsvarande garantianspråk. De lagstadgade garantirättigheterna begränsas inte av en extra tillverkargaranti. Vårt ansvar för defekter regleras av lagen. Felrättigheter kan begäras kostnadsfritt.
Produktsäkerhet
Tillverkare |
---|
Owl Labs |