29 572,00 kr*
- Upplösning 3840 x 2160 4K UHD
- Diagonale 55"
- Panel Teknologi VA
- Bildrepetitionsfrekvens 165Hz
Produktinformation
En upplevelse på hemmabionivå som tilltalar alla sinnen
55-tums skärm & 1000R kurvatur
Tack vare den stora 55-tumsskärmen kan du fördjupa dig helt i dina favoritspel. Spelmonitorn erbjuder en imponerande bild som säkerställer en actionfylld spelupplevelse. Och tack vare 1000R-krökningen kan du se skärmens hörn utan att behöva röra på huvudet.
Spännande visuella upplevelser
Cockpit-läge & Eclipse Lighting
Känn dig som i cockpit: vrid skärmen till cockpitläge med HAS, pivot- och tiltfunktion för en lämplig skärmmiljö. En lyckad positionering kan skapa ett intensivt intryck av att befinna sig i andra världar, vilket kan förstärkas ytterligare med Eclipse Lighting, eftersom belysningen anpassas till innehållet på skärmen.
Exklusiva styrenheter väntar på ditt kommando
Ark Dial
Den soldrivna handkontrollen har utvecklats exklusivt för Ark. Ark Dial ger spelaren full kontroll över Ark och ger snabb och enkel åtkomst till en rad Ark-funktioner, inklusive Flex Move Screen, Multi View, Quick Settings och Game Bar. Ta kommandot och ladda för framtiden med Ark.
Många möjligheter på bara en skärm
Multi View
Sluta med flera bildskärmar på skrivbordet. Med Multi View-funktionen kan du visa upp till 4 skärmar samtidigt, allt på en enda 55-tumsskärm. Med förinstallerade appar som YouTube och Samsung TV Plus kan du nu spela, streama och surfa på en enda skärm samtidigt.
Använd flera enheter samtidigt
KVM-switch
Din egen personliga kommandocentral: Styr flera datorer och integrerade appar på Odyssey Ark med samma mus-tangentbordskombination. Flytta musen över skärmarna för alla anslutna enheter på en skärm för att styra en annan enhet på ett ögonblick
Upplev en ny dimension av spelvärlden
Quantum Matrix-teknik
Vår Quantum Matrix-teknik med Quantum Mini LED-lampor ger kontrollerad ljusstyrka och hög kontrast för imponerande bildskärpa. Och den moderna 14-bitars bakgrundsbelysningsenheten möjliggör detaljerad HDR-kontroll, vilket säkerställer hisnande bildkvalitet.
God spelbio - med AI och i 4K
Neural Quantum Processor Ultra
Njut av en överväldigande hemmabioupplevelse. Genom att kombinera 20 neurala nätverk med flera lager analyserar den AI-drivna processorn bilder på ett intelligent sätt för att återställa detaljer, pixel för pixel. Automatiserad justering av ljusstyrka, kontrastförstärkning och förbättring ökar upplösningen i allt du tittar på.
Högkvalitativt HDR-spel
HDR 10+ för spel
En uppslukande, responsiv spelupplevelse: detaljer återges perfekt tack vare det statiska kontrastförhållandet på 1 000 000:1. Odyssey Ark ger därför en smidig spelupplevelse utan image tearing och skarp färgåtergivning. Tack vare automatisk HDR-kalibrering med HDR10+ Gaming sker HDR-optimering i realtid alltid i bakgrunden.
Klar sikt utan bländning
Matt bildskärm
Koncentrera dig helt på det som är viktigt. Den matta skärmen förhindrar störande reflexer genom att absorbera naturligt och artificiellt ljus. Det innebär att du alltid kan hålla fokus - även i de tuffaste striderna och de svåraste nivåerna
Ljud som omger dig
Sound Dome-teknik
Fyra surroundhögtalare och två bashögtalare skapar ett 60 W 2.2.2-kanalljud med djupa 45 Hz-toner. AI Sound Booster och Dolby Atmos garanterar ren njutning och fördjupar dig i en tredimensionell ljudmiljö som drar dig rakt in i spelet
Hög hastighet för hög precision
165 Hz uppdateringsfrekvens & 1 ms (G/G) svarstid
Gå i närkamp med alla motståndare, även i extrema hastigheter. Uppdateringsfrekvensen på 165 Hz förhindrar fördröjningar för hisnande spelupplevelser med smidig action. Känn igen dina motståndare med skarp precision i 1 ms (G/G) svarstid, exakta musrörelser och suddfria bilder med låg bildförvrängning
Stanna kvar i ditt flöde
AMD FreeSync™ Premium Pro
Så sömlös action är möjlig. Stöd för variabel uppdateringsfrekvens (VRR) med AMD FreeSync Premium Pro håller GPU:n och panelen synkroniserade för att minska fluktuationer, eftersläpningar och frame tearing. Snabb action och komplexa spelscener förblir stabila och smidiga för din spelframgång
Ditt spelcenter
Spelhubb
Med Gaming Hub får du omedelbar tillgång till de bästa streamingtjänsterna samt dina favoritkonsoler och -datorer. Fantastiska bilder och responsivt spelande som drivs av Samsungs avancerade teknik för spelstreaming, utan nedladdnings- eller lagringsbegränsningar - aktivera bara Ark och låt spelet börja.
Dina favoritprogram på ett och samma ställe
Smart TV-upplevelse
Om du vill ta en paus från ditt spelmaraton kan du också få tillgång till det senaste streaminginnehållet från Samsung TV Plus. Allt du behöver är en Wi-Fi-anslutning. Samsung TV Plus erbjuder dig gratis liveinnehåll utan nedladdningar eller inloggningar, och Universal Guide sammanställer rekommenderat innehåll åt dig så att du kan hoppa rakt in i nästa seriemaraton.
Snabb och enkel installation för mer speltid
Spelbar
Kontrollera och styr dina spelinställningar snabbt och enkelt. Nu kan du enkelt visa status för viktiga inställningar som FPS (bildrutor per sekund), HDR (High Dynamic Range) och VRR (Variable Refresh Rate). Justera svarstid och bildförhållande samt bildläge utan att avbryta ditt spelande
Teknisk data
Namn | Samsung Odyssey G97NC ARK 55" VA Monitor, 3840 x 2160 4K UHD, 165Hz, 1ms |
---|---|
Artikelnummer | 1000030738 |
GTIN/EAN | 8806094993677 |
Tillverkarens artikelnummer | LS55CG970NUXEN |
Modellnamn | Odyssey G97NC ARK |
Tillverkare | Samsung |
Produkttyp | Monitor |
Produktserie | Samsung Odyssey-serien |
Teknologi | LCD Teknologi LED: LED är en belysningsteknik. Med LED-teknik används dioder som belysningsmaterial och inte konventionella UHP-lampor. Fördelen med denna teknik är att dioderna inte använder någon glödtråd och praktiskt taget inte förbrukar någon energi. Lysdioder har dock ett mer blåaktigt färgomfång än UHP-lampor, vilket är anledningen till att bilden ofta upplevs som något kallare. Färghjul: Förutom DMD-chipet är färghjulet ett av de viktigaste kriterierna för bildgenerering i DLP-projektorer. Färghjulet roterar ständigt med extremt hög hastighet och har för närvarande 3, 4, 5 eller i vissa fall ännu fler färgsegment. Genom färghjulet delas ljuset från projektorlampan växelvis upp i de primära färgerna rött, grönt och blått praktiskt taget utan avbrott. I moderna projektorer innehåller färghjulet även vitt och ibland andra färger som cyan, magenta och gult. Med 3 segment roterar färghjulet med 3600 eller 7200 varv per minut, med 7 segment med upp till 14400 varv per minut. (4x hastighet). Varje färg som ögat uppfattar i en DLP-projektor är därför en extremt snabb sekvens av enskilda, olika färgade ljusstrålar fram till själva bearbetningen. Eftersom den här tekniken ibland inte använder alla färgpositioner i färghjulet för bilder med hög kontrast, eller eftersom de färger som krävs för färgblandning är placerade långt ifrån varandra på hjulet, känner vissa tittare igen regnbågseffekten. Denna egenskap är mer påtaglig med långsammare färghjul och lägre rotationshastigheter än med projektorer med snabbare och mer frekvent segmenterade färghjul. |
Panel Teknologi | VA |
backlight | Direct-LED |
Upplösning | 3840 x 2160 4K UHD Upplösning Resolution: En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen. 4K: 4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K). Full HD: Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar). 1080p: 1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt. 1080i: 1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar. |
Diagonale | 55" |
Format | 16:9 Format Format: Den projicerade bilden visas i ett format (bildförhållande) som anges av projektorn. Formatet bestäms också av projektorns upplösning (se även avsnittet Upplösning). Skärmformatet väljs vanligen utifrån formatet på beamerbilden. De vanligaste formaten är 4:3, 16:9 och 16:10. |
Horisontell synvinkel | 178° Horisontell synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Vertikal synvinkel | 178° Vertikal synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Kontrast | 1 000 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrasten återspeglar graderingarna mellan den ljusaste och mörkaste punkten. Detta bestäms från vitt till grått till svart. Ju högre kontrast, desto mer exakt kan de enskilda graderingarna mellan de olika sektionerna urskiljas. I verkligheten spelar kontrasten dock bara en roll i mörka rum, eftersom ljuset motverkar kontrasten. Kontraster spelar därför en ganska underordnad roll i presentationsanordningar. Det bör också noteras att kontrasten bestäms på olika sätt beroende på tekniken. Detta resulterar ofta i mycket olika värden på papper. Svart nivå: Svartnivån anger det lägsta ljusvärdet för projektionen som uppnås när en svart bild projiceras. Ju bättre svartnivån är, desto mer betonas de mörka färgerna/svarta tonerna i bilden. |
Dukyta | matt |
Maximal ljusstyrka | 600 cd/m² |
Reaktionstid | 1ms |
Bildrepetitionsfrekvens | 165Hz |
VESA standard | 200 x 200 |
Ingångar | 1x Displayport , 1x Ethernet , 2x USB-A , 3x HDMI Ingångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Funktioner | AMD FreeSync , Flicker Free , HDMI-CEC , HDR10+ , böjbar , höjdjusterbar , roterbar |
Produktbredd | 117,48 cm |
Produkthöjd | 70,48 cm |
Produktdjup | 25,18 cm |
Produktvikt | 21,1 kg |
Färg | svart |
EEK spektrum | A till G |
Energi effektivitetsklass | G |
Leveransomfattning | HDMI-kabel , Nätkabel , fjärrkontroll |
Tillstånd | Ny |
Garantitid | 24 Månad |
Typ av garanti | införselservice Information om tjänster och stöd |
Information om tillverkarens garanti:
Här hittar du mer detaljerad information om de olika typerna av garantier. Se vår tillverkaröversikt för kontaktuppgifter och garantivillkor för motsvarande garantianspråk. De lagstadgade garantirättigheterna begränsas inte av en extra tillverkargaranti. Vårt ansvar för defekter regleras av lagen. Felrättigheter kan begäras kostnadsfritt.
Produktsäkerhet
Person som ansvarar för EU |
---|
Samsung Electronics GmbH |
Am Kronberger Hang 6 |
65824 Schwalbach |
Germany |
sseg.comm@samsung.com |