4 990,00 kr*
- Upplösning 2560 x 1440 QHD / WQHD
- Diagonale 32"
- Panel Teknologi VA
- Bildrepetitionsfrekvens 240Hz
Produktinformation
- QHD-upplösning (2560x1440) med 240 Hz uppdateringsfrekvens och 1 ms svarstid
- Smart spelmonitor: Direkt tillgång till de bästa streamingtjänsterna och konsolspelen (XBOX App)
- Airplay 2 och Apple TV+ App
- Böjd skärm med 1000R
- QHD och Display HDR600 ger en kristallklar bild med bästa kontrast
- AMD FreeSync Premium Pro
- HDMI 2.1 portar, DP-portkontakter, Wifi och Bluetooth inbyggda
QHD-upplösning
Med 1,7 gånger högre pixeltäthet än Full HD ger QHD-upplösning detaljerade och skarpa bilder. Njut av en tydlig vy med gott om utrymme för att dyka djupt in i handlingen.
DisplayHDR 600
Även i mörka scener är detaljerna tydliga och synliga. DisplayHDR 600 ger mycket kontrast, djupa svarta och ljusa vita färger så att du kan se dina motståndare tydligt och hitta även dolda föremål i mörkret.
240 Hz uppdateringsfrekvens & 1ms responstid
Skärma dina motståndare även i högsta hastighet. Uppdateringsfrekvensen på 240 Hz eliminerar fördröjning för fantastisk spelupplevelse och absolut smidig action scen efter scen. Med en svarstid på 1 ms och jämna bilder ligger du ett steg före dina motståndare.
FreeSync Premium Pro
AMD FreeSync Premium Pro håller GPU:n och panelen synkroniserade så att du slipper ljudstörningar, skärmens eftersläpning och bildsprickning. Snabb action och komplexa spelscener är stabila och smidiga, så att du kan reagera snabbt.
Samsung Gaming Hub
Gaming Hub ger dig omedelbar tillgång till de bästa molnspelstjänsterna, dina favoritkonsoler och datorer. Njut av smidig grafik och responsivt spelande med hjälp av Samsungs avancerade teknik för spelstreaming utan nedladdningar eller minnesbegränsningar - sätt bara på den och börja spela.
Smart TV-upplevelse
När du vill ta en paus från spelmaratonet kan du också njuta av det senaste streaminginnehållet i skarp quad-high definition. Allt du behöver är en enkel Wi-Fi-anslutning. Samsung TV Plus ger dig gratis live-innehåll utan nedladdning eller inloggning, plus personliga innehållsrekommendationer från Universal Guide.
1000R krökning
Låt atmosfären omsluta dig och upplev en spännande realistisk spelupplevelse: 1000R krökning fyller ditt perifera synfält och placerar dig direkt i din karaktärs vy.
Integrerad belysning med CoreSync
Driv med imponerande belysning i varje scen. Med hjälp av kärnbelysningen kan du sätta en personlig prägel på din installation med flera olika färglägen som nästan hoppar från skärmen till din verklighet. Med CoreSync-tekniken som matchar skärmen med färgerna i spelet kan du känna dig som om du är nedsänkt i din spelvärld.
Game Bar
Kontrollera och justera spelinställningar i farten. Nu kan du enkelt se statusen för viktiga inställningar som FPS eller HDR och ändra responstid, skärmförhållande och spelläge utan att lämna spelet.
Utvidgad spelvy
Håll ögonen på segern. Ställ in skärmen till 21:9 för att upptäcka dolda områden i spelscener med Ultrawide Game View. På så sätt kan du komma ännu ett steg närmare topplistan.
Auto Source Switch Plus
Direkt in i spelet: Du behöver inte längre koppla in dina kablar på ett komplicerat sätt. Med Automatic Source Switch Plus kan skärmen känna igen nyanslutna enheter första gången de ansluts. Du behöver alltså inte längre leta efter rätt inmatningskälla.
Teknisk data
Namn | Samsung S32BG650EU 32" VA Monitor, 2560 x 1440 QHD / WQHD, 240Hz, 1ms |
---|---|
Artikelnummer | 1000025617 |
GTIN/EAN | 8806094192711 |
Tillverkarens artikelnummer | LS32BG650EUXEN |
Modellnamn | S32BG650EU |
Tillverkare | Samsung |
Produkttyp | Övervaka |
Produktserie | Samsung Odyssey-serien |
Teknologi | LCD Teknologi LED: LED är en belysningsteknik. Med LED-teknik används dioder som belysningsmaterial och inte konventionella UHP-lampor. Fördelen med denna teknik är att dioderna inte använder någon glödtråd och praktiskt taget inte förbrukar någon energi. Lysdioder har dock ett mer blåaktigt färgomfång än UHP-lampor, vilket är anledningen till att bilden ofta upplevs som något kallare. Färghjul: Förutom DMD-chipet är färghjulet ett av de viktigaste kriterierna för bildgenerering i DLP-projektorer. Färghjulet roterar ständigt med extremt hög hastighet och har för närvarande 3, 4, 5 eller i vissa fall ännu fler färgsegment. Genom färghjulet delas ljuset från projektorlampan växelvis upp i de primära färgerna rött, grönt och blått praktiskt taget utan avbrott. I moderna projektorer innehåller färghjulet även vitt och ibland andra färger som cyan, magenta och gult. Med 3 segment roterar färghjulet med 3600 eller 7200 varv per minut, med 7 segment med upp till 14400 varv per minut. (4x hastighet). Varje färg som ögat uppfattar i en DLP-projektor är därför en extremt snabb sekvens av enskilda, olika färgade ljusstrålar fram till själva bearbetningen. Eftersom den här tekniken ibland inte använder alla färgpositioner i färghjulet för bilder med hög kontrast, eller eftersom de färger som krävs för färgblandning är placerade långt ifrån varandra på hjulet, känner vissa tittare igen regnbågseffekten. Denna egenskap är mer påtaglig med långsammare färghjul och lägre rotationshastigheter än med projektorer med snabbare och mer frekvent segmenterade färghjul. |
Panel Teknologi | VA |
Upplösning | 2560 x 1440 QHD / WQHD Upplösning Resolution: En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen. 4K: 4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K). Full HD: Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar). 1080p: 1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt. 1080i: 1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar. |
Diagonale | 32" |
Format | 16:9 Format Format: Den projicerade bilden visas i ett format (bildförhållande) som anges av projektorn. Formatet bestäms också av projektorns upplösning (se även avsnittet Upplösning). Skärmformatet väljs vanligen utifrån formatet på beamerbilden. De vanligaste formaten är 4:3, 16:9 och 16:10. |
Horisontell synvinkel | 178° Horisontell synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Vertikal synvinkel | 178° Vertikal synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Kontrast | 2 500 :1 Kontrast Kontrast: Kontrasten återspeglar graderingarna mellan den ljusaste och mörkaste punkten. Detta bestäms från vitt till grått till svart. Ju högre kontrast, desto mer exakt kan de enskilda graderingarna mellan de olika sektionerna urskiljas. I verkligheten spelar kontrasten dock bara en roll i mörka rum, eftersom ljuset motverkar kontrasten. Kontraster spelar därför en ganska underordnad roll i presentationsanordningar. Det bör också noteras att kontrasten bestäms på olika sätt beroende på tekniken. Detta resulterar ofta i mycket olika värden på papper. Svart nivå: Svartnivån anger det lägsta ljusvärdet för projektionen som uppnås när en svart bild projiceras. Ju bättre svartnivån är, desto mer betonas de mörka färgerna/svarta tonerna i bilden. |
Maximal ljusstyrka | 350 cd/m² |
Reaktionstid | 1ms |
Bildrepetitionsfrekvens | 240Hz |
VESA standard | 100 x 100 |
Ingångar | 1x Displayport , 2x HDMI , 5x USB-A Ingångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Funktioner | AMD FreeSync , Curved , Flicker Free , inbyggda högtalare |
Produktbredd | 71,3 cm |
Produkthöjd | 43,97 cm |
Produktdjup | 18,15 cm |
Produktvikt | 5,5 kg |
Färg | svart |
EEK spektrum | A till G |
Energi effektivitetsklass | F |
Leveransomfattning | DisplayPort kabel , HDMI-kabel , Nätkabel |
Tillstånd | Ny |
Garantitid | 36 Månad |
Typ av garanti | införselservice Information om tjänster och stöd |
Information om tillverkarens garanti:
Här hittar du mer detaljerad information om de olika typerna av garantier. Se vår tillverkaröversikt för kontaktuppgifter och garantivillkor för motsvarande garantianspråk. De lagstadgade garantirättigheterna begränsas inte av en extra tillverkargaranti. Vårt ansvar för defekter regleras av lagen. Felrättigheter kan begäras kostnadsfritt.