12 990,00 kr*
- Upplösning 3840 x 2160 4K UHD
- Diagonale 32"
- Panel Teknologi VA
- Bildrepetitionsfrekvens 240Hz
Produktinformation
Odyssey Gaming Monitor Neo G8 (32")
- Quantum Matrix Mini-LED
- 240 Hz uppdateringsfrekvens
- 1.000R Curved Panel
- Hög färgåtergivning med 95 % DCI-P3 färgrymdstäckning
- Eye Saver Mode
- Flicker Free
- FreeSync Premium Pro
- Quantum HDR 2000
Självklart kan du dyka in i ditt innehåll
Quantum Matrix Technology
En oöverträffad visuell upplevelse. Revolutionerande Quantum Matrix-teknik med Quantum Mini LEDs ger kontrollerad ljusstyrka och perfekt kontrast för raffinerad upplösning. Lokala dimningszoner har utökats till 1 196 och kombineras med de högsta 12-bitars svartnivåerna för att leverera en bildkvalitet som är oöverträffad.
Upptäck varje detalj
Quantum HDR 2.000
Upptäck varje detalj i all sin glans. Från dunkla skuggor till lysande himlar, 2 000 nit toppljusstyrka och ett kontrastförhållande på 1 000 000:1 möjliggör förbättrad färgåtergivning och djup. Ge dig själv en fördel när du spelar ray traced-spel genom att upptäcka väl dolda fiender genom deras reflektioner.
En spelutrustning av extra klass
UHD-upplösning & 240Hz uppdateringsfrekvens
Låt dina motståndare se gamla ut: Neo G8 har en otroligt snabb uppdateringsfrekvens på 240 Hz och tilldelades priset Best of Innovation på CES 2022. Den tänjer på gränserna för vad monitorer kan göra och levererar brinnande hastigheter, fördjupning och djup för att förverkliga spelets fulla potential.
Stay tuned
FreeSync Premium Pro
AMD FreeSync Premium Pro ser till att GPU och panel är synkroniserade för att eliminera judder, skärmens fördröjning och bildtråkighet. Snabb action såväl som komplexa spelscener blir därmed stabila och smidiga så att du kan reagera snabbt.
Dyk ner i ditt spel
1 000R Curved Screen
Låt atmosfären omsluta dig och upplev en spännande realistisk spelupplevelse. Neo G8:s 32-tums skärm fyller ditt perifera synfält och låter dig ta in din karaktärs vy.
Designad för att lysa upp din värld
Integrerad belysning med CoreSync
Driv med imponerande belysning i varje scen. Med Core-belysning kan du lägga till en personlig touch till din installation med flera färglägen som poppar upp från skärmen och in i din verklighet. Fördjupa dig i din spelvärld med CoreSync-teknik som matchar skärmen med färgerna i ditt spel.
Mindre distraktion från omgivande ljus
Matt skärm
Fokusera på det som är viktigt: Den matta skärmen absorberar artificiellt och naturligt ljus i stället för att reflektera det. Så även i de tuffaste striderna och svåraste nivåerna kan du hålla dig helt fokuserad på vad som händer.
Ljud dolda detaljer i dina spel
Utvidgad spelvy
Håll ögonen på priset. Ställ in skärmen på 21:9 för att upptäcka dolda områden i spelscener med Ultrawide Game View. När du spelar fotbollsspel kan du nu se mer av planen. Och i racingspel får du en naturlig och heltäckande bild av vägen framför dig.
Inkoppla och kom igång
Automatisk källväxel Plus
Direkt in i spelet: Du behöver inte koppla in dina kablar på ett komplicerat sätt. Med Automatic Source Switch Plus kan din bildskärm känna igen nyanslutna enheter första gången de kopplas in. Du behöver alltså inte längre leta efter rätt ingångskälla.
Allt i sikte
Ergonomisk design
Se fram emot hög flexibilitet för ännu mer komfort: Skärmen kan lutas, svängas och justeras i höjdled så att du har perfekt sikt över dina motståndare. Kontakterna är lättillgängliga, så att du kan koppla in dina favoritenheter utan att skapa en röra.
Teknisk data
Namn | Samsung S32BG850NP 32" VA Monitor, 3840 x 2160 4K UHD, 240Hz, 1ms |
---|---|
Artikelnummer | 1000027625 |
GTIN/EAN | 8806094796582 |
Tillverkarens artikelnummer | LS32BG850NPXEN |
Modellnamn | S32BG850NP |
Tillverkare | Samsung |
Produkttyp | Övervaka |
Produktserie | Samsung Odyssey-serien |
Teknologi | LCD Teknologi LED: LED är en belysningsteknik. Med LED-teknik används dioder som belysningsmaterial och inte konventionella UHP-lampor. Fördelen med denna teknik är att dioderna inte använder någon glödtråd och praktiskt taget inte förbrukar någon energi. Lysdioder har dock ett mer blåaktigt färgomfång än UHP-lampor, vilket är anledningen till att bilden ofta upplevs som något kallare. Färghjul: Förutom DMD-chipet är färghjulet ett av de viktigaste kriterierna för bildgenerering i DLP-projektorer. Färghjulet roterar ständigt med extremt hög hastighet och har för närvarande 3, 4, 5 eller i vissa fall ännu fler färgsegment. Genom färghjulet delas ljuset från projektorlampan växelvis upp i de primära färgerna rött, grönt och blått praktiskt taget utan avbrott. I moderna projektorer innehåller färghjulet även vitt och ibland andra färger som cyan, magenta och gult. Med 3 segment roterar färghjulet med 3600 eller 7200 varv per minut, med 7 segment med upp till 14400 varv per minut. (4x hastighet). Varje färg som ögat uppfattar i en DLP-projektor är därför en extremt snabb sekvens av enskilda, olika färgade ljusstrålar fram till själva bearbetningen. Eftersom den här tekniken ibland inte använder alla färgpositioner i färghjulet för bilder med hög kontrast, eller eftersom de färger som krävs för färgblandning är placerade långt ifrån varandra på hjulet, känner vissa tittare igen regnbågseffekten. Denna egenskap är mer påtaglig med långsammare färghjul och lägre rotationshastigheter än med projektorer med snabbare och mer frekvent segmenterade färghjul. |
Panel Teknologi | VA |
Upplösning | 3840 x 2160 4K UHD Upplösning Resolution: En projektors upplösning är det maximala antalet bildpunkter (pixlar) som en projektor kan visa med hjälp av sin naturliga teknik, dvs. utan konvertering eller beskärning av bilden. Den ursprungliga upplösningen är det antal pixlar som en projektor fysiskt har för att visa bilden. En projektor interpolerar vanligtvis en upplösning när den tar emot en bildsignal med en högre upplösning än den ursprungliga. Om så är fallet kan det finnas en brist på detaljer i bilden eller en allmän oskärpa i den visade bilden. Om en projektor tar emot en bildsignal med en lägre upplösning än den ursprungliga, interpolerar den också, den skalar upp bilden till den ursprungliga upplösningen, beräknar motsvarande ytterligare pixlar, om möjligt utan att ändra bildinformationen. Nackdelen är att även om bilden visas större än den matade bilden, kan de ursprungliga enskilda pixlarna bli mycket mer synliga när de multipliceras av konverteringen. 4K: 4K avser upplösningen 3840 x 2160 eller Ultra High Definition Television (UHDTV). Denna upplösning motsvarar 4 gånger upplösningen för Full HD. För att spela in filmer med den här upplösningen behövs särskilda kameror som kan spela in med cirka 8 megapixel (4K). Full HD: Termen Full HD används för att beskriva enheter som fysiskt kan visa eller ge ut HDTV-signaler i full storlek (1920 x 1080 pixlar). 1080p: 1080p är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. Den hänvisar bland annat till upplösningen 1920 x 1080. "p" betyder i det här fallet fullramar, vilket innebär att alla bildrader visas samtidigt. 1080i: 1080i är specifikationen för de vertikala bildlinjerna. I det här fallet betyder "i" fält. Den här signalen visas vanligtvis interpolerad (t.ex. på enheter med en HDready-upplösning på 1280 x 720). Interpolationen lägger digitalt till pixlar, men ger också en lätt oskärpa. Vid 1080p-uppspelning används däremot hela ramar. |
Diagonale | 32" |
Format | 16:9 Format Format: Den projicerade bilden visas i ett format (bildförhållande) som anges av projektorn. Formatet bestäms också av projektorns upplösning (se även avsnittet Upplösning). Skärmformatet väljs vanligen utifrån formatet på beamerbilden. De vanligaste formaten är 4:3, 16:9 och 16:10. |
Horisontell synvinkel | 178° Horisontell synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Vertikal synvinkel | 178° Vertikal synvinkel Synvinkel: Betraktningsvinkeln anger det avstånd från centrumlinjen där den projicerade bilden uppfattas som av god kvalitet utan begränsningar. Som regel anges den horisontella betraktningsvinkeln. En bra betraktningsvinkel ligger i intervallet 110-130 grader från bildens mittpunkt, dvs. 55-65 grader till vänster och 65 grader till höger. Om du befinner dig utanför betraktningsvinkeln försämras bilden oproportionerligt mycket. |
Kontrast | 1 000 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrasten återspeglar graderingarna mellan den ljusaste och mörkaste punkten. Detta bestäms från vitt till grått till svart. Ju högre kontrast, desto mer exakt kan de enskilda graderingarna mellan de olika sektionerna urskiljas. I verkligheten spelar kontrasten dock bara en roll i mörka rum, eftersom ljuset motverkar kontrasten. Kontraster spelar därför en ganska underordnad roll i presentationsanordningar. Det bör också noteras att kontrasten bestäms på olika sätt beroende på tekniken. Detta resulterar ofta i mycket olika värden på papper. Svart nivå: Svartnivån anger det lägsta ljusvärdet för projektionen som uppnås när en svart bild projiceras. Ju bättre svartnivån är, desto mer betonas de mörka färgerna/svarta tonerna i bilden. |
Maximal ljusstyrka | 350 cd/m² |
Reaktionstid | 1ms |
Bildrepetitionsfrekvens | 240Hz |
VESA standard | 100 x 100 |
Ingångar | 1x Displayport , 2x HDMI , 3x USB-A Ingångar HDMI: Digital anslutning för överföring av bild och ljud. Nödvändigt för högupplöst bildkvalitet (HDTV). Eftersom HDMI 1.4 (High Speed) är lämplig för överföring av 3D-innehåll i Full HD. För högupplöst bildkvalitet i UHD, 4K eller HDR är anslutning via HDMI 2.0a eller högre lämplig. HDMI 2.1 eller högre bör användas från 120 Hz uppdateringsfrekvens i 4K. VGA: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med andra analoga anslutningar ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. DisplayPort: DisplayPort-anslutningen är en VESA-standardiserad anslutning för överföring av bild- och ljuddata. Förutom HDCP-kryptering stöds även DPCP. På grund av sin kompakta storlek används anslutningen oftast i bärbara datorer. En extra liten variant är MiniDisplayPort, som används särskilt i Apple-enheter. DVI: DVI (Digital Visual Interface) är ett gränssnitt för överföring av videodata. Endast analoga signaler kan överföras via DVi-A, endast digitala signaler via DVI-D och båda typerna av signaler via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) används för att styra och hantera projektorn (USB-B). Med vissa affärsenheter kan kontorets filer och bilder också presenteras direkt med ett USB-minne eller en mus kan anslutas via USB-ingången (USB-A). Toslink: Toslink-anslutningen är en optisk signalanslutning som fungerar med optiska fibrer. Den används för digital överföring av ljudsignaler. Den optiska konstruktionen ger en lägre känslighet för störningar från yttre magnetisk och elektrisk påverkan. Anslutningen används främst för DVD-/Blu-ray-spelare och jämförbara enheter i anslutning till en AV-mottagare, om dessa arbetar med dts- eller Dolby Digital-signaler. YUV: YUV-anslutningen, även kallad Y Cb/Pb Cr/Pr eller komponentanslutning, är en analog videoanslutning med tre kanaler (ljusintensitet och två färgkanaler). Kvalitativt sett är det den bästa analoga videoförbindelsen. Komponentkabel: YUV-kontakten överför analoga signaler via tre kablar (Y=svart och vitt UV=färger). YUV används för att överföra HDTV och är kompatibel med till exempel Cinch. S-Video: S-Video-anslutningen kallas också S-VHS- eller Hosiden-anslutning. Jämfört med Cinch-videoanslutningen fungerar den med två kanaler (ljusstyrka/färg). När det gäller kvalitet är den något bättre än Cinch-videoanslutningen, men det finns också begränsningar. Dessa kan förklaras av signalens känslighet, som till exempel återspeglas i bildförvrängningar. Cinch: Cinch-videoanslutningen kallas också kompositanslutning. För att göra det lättare att känna igen den är den vanligtvis klädd i gult. Eftersom överföringen endast sker via en kanal är bildkvaliteten låg. D-Sub15: VGA-kontakten är en 15-stiftskontakt för analog bildöverföring. Den kallas också DSub15 och finns ofta på bärbara datorer och PC:s. Jämfört med de andra analoga kontakterna ger den en bra bildkvalitet. Den kan skruvas fast på in- eller utmatningsenheten och kan anpassas till YUV med en lämplig konfiguration. RS232: RS232-gränssnittet kan användas för att styra eller hantera projektorn. Mini Jack: Med en enpolig minikontakt kan monoljudssignaler överföras, med en tvåpolig stereoljudssignal och med en trepolig stereoljudssignal och bilddata kan bilddata överföras. Scart: Scart är en kontakt som kan användas för att överföra analoga ljud- och videosignaler. Den är kompatibel med andra analoga anslutningar som RCA eller S-Video. ARC: Ljudreturkanalen, även kallad ARC eller audio return channel, infördes med HDMI version 1.4 för att minska mängden kablage mellan HDMI-komponenter. Ljudreturkanalen går via den befintliga HDMI-kabeln. Därför behöver en extra kabel för ljudet inte längre anslutas. Båda enheterna måste dock ha stöd för ARC. Alla ljudfilformat som också överförs via SPDIF-gränssnittet kan överföras via ljudreturkanalen. Dessa inkluderar Dolby Digital, Digital Theatre Sound och PCM-ljud. Till exempel kan en anslutning mellan en TV (inklusive mottagare) och en AV-mottagare ske via en HDMI-kabel. Ljudet från TV:n återges via HDMI-kabeln. Tidigare krävdes ytterligare en digital kabel (koaxial eller Tos-Link) för ljudsignalerna. |
Funktioner | AMD FreeSync , Flicker Free |
Produktbredd | 71,3 cm |
Produkthöjd | 43,48 cm |
Produktdjup | 17,3 cm |
Produktvikt | 7 kg |
Färg | vit |
EEK spektrum | A till G |
Energi effektivitetsklass | G |
Leveransomfattning | DisplayPort kabel , Nätkabel |
Tillstånd | Ny |
Garantitid | 36 Månad |
Typ av garanti | införselservice Information om tjänster och stöd |
Information om tillverkarens garanti:
Här hittar du mer detaljerad information om de olika typerna av garantier. Se vår tillverkaröversikt för kontaktuppgifter och garantivillkor för motsvarande garantianspråk. De lagstadgade garantirättigheterna begränsas inte av en extra tillverkargaranti. Vårt ansvar för defekter regleras av lagen. Felrättigheter kan begäras kostnadsfritt.